26-04-09

Problemen met Belgacom: Open Brief


EU-commission_001Problemen met Internetverbinding Belgacom [Incident:090426-009445]

Van: Belgacom Customer Help Center support@skynet.be
Aan: werkgroepmorkhoven
Datum: 26 apr. 2009
Onderwerp: Problemen met Internetverbinding Belgacom [Incident:090426-009445]

Geachte mevrouw,
Geachte heer,

Wij kunnen uw vragen op dit e-mailadres helaas niet meer beantwoorden. We verwijzen u graag naar de contactpagina op onze on line support site, rechtstreeks beschikbaar op het adres http://www.belgacom.be/contact. Doordat u er voor elk type vraag een gepast adres vindt, kunt u steeds rekenen op een spoedig antwoord.

Met vriendelijke groeten,

Customer Help Center
Belgacom

-------

Discussion Thread
Customer (Jan Boeykens)
4/26/2009 06:58 PM

Belgacom Klantendienst

Geachte Mevrouw,
Geachte Heer,

Gedurende de laatste maanden ondervinden we onbegrijpelijke problemen met Belgacom.

Ongeveer een maand geleden ontvingen we van Belgacom het bericht dat we 'te veel volume' gebruikten inzake het Internet terwijl er gedurende de laatste jaren niets veranderd is.

Indien we 5 Euro betaalden, zouden we kunnen verhinderen dat het Internet 'langzamer' zou werken.

We vonden het vreemd omdat we dus al jarenlang op dezelfde manier zonder problemen werken maar Prinses Jacqueline de Croÿ die als klant bij Belgacom staat ingeschreven, betaalde het kleine bedrag.
We dachten dat het probleem daarmee was opgelost.

Ik had echter ook een reeks snel opvolgende problemen met mijn skynetblog(s) terwijl dat voordien nooit het geval was en ik was verplicht om daarover een soort skynet-blog te openen omdat ik er, na voortdurende pogingen, niet in slaagde om de Skynet Klantendienst per E-mail te bereiken of het Internet-klachtenformulier in te vullen en door te zenden.
De hoofdpagina van de Skynet-klantendienst bleek ook te zijn gehackt zodat ik telkens mijn computer moest heropstarten.
Dat was een erg vervelende situatie omdat ik een goede ervaring had met de Skynet Klantendienst.
Deze problemen lijken intussen opgelost te zijn.

Enkele dagen geleden ontving Prinses de Croÿ opnieuw een bericht van Belgacom met het verzoek van weer 5 Euro te betalen omdat we het Internet zonder onderbreking 25 uren zouden gebruikt hebben (wat onmogelijk is). Mevrouw de Croÿ betaalde opnieuw de gevraagde som.

Vandaag ontving Prinses de Croÿ dan weer een bericht van Belgacom met het verzoek om 5 Euro te betalen omdat we het Internet 'meermaals zonder onderbreking gedurende 36 uren' zouden gebruikt hebben. Dit was helemaal onmogelijk ik gedurende de laatste dagen ziek was en ik het Internet maar zeer sporadisch (of niet) gebruikte. Er was ook niemand om mij te vervangen.

Er klopt dus iets niet aan de door Belgacom opgemeten gegevens ofwel worden deze gegevens gemanipuleerd.

In bijlage vindt u ondermeer de brief die Mevrouw de Croÿ vandaag aan Skynet Support richtte.

In de hoop dat dit probleem onderzocht en snel opgelost wordt, en in afwachting van uw antwoord, teken ik,

Jan Boeykens
p/a Faiderstraat 10
1060 Sint-Gillis


Van: Fond. Pcesses de Croÿ & M. Lancellotti
fondation.princesse.de.croy@droitfondamental.eu
Aan: support@skynet.be
Cc: werkgroepMorkhoven
Datum: 26 apr. 2009 09:39
Onderwerp: Re: Votre Internet 5G volume pack

Voilà que depuis deux mois soudain, ma consommation de giga deviendrait délirante, alors que l'utilisation d'internet n'a pas changé. Le mois dernier, il y aurait eut 23 heures consécutives, comme si personne ne dormait dans ma maison. J'ai sécurisé ainsi queconseillé, de manière à ce que même les utilisateurs autorisés ne peuvent plus atteindre Internet qu'avec un fil rattaché au modem. Si ça doit continuer, je serai contrainte d’aller dans un service qui offre le double de giga pour moins cher. Belgacom peut-il fairequelque chose pour la sécurité?

-----

From: support@skynet.be
Sent: Thursday, April 23, 2009 6:33 PM
To: fondation.princesse.de.croy@droitfondamental.eu
Subject: Votre Internet 5G volume pack

Votre Internet 5G volume pack

Chère Madame,
Cher Monsieur,

Nous avons bien reçu votre souscription au Internet 5G volume pack et vous en remercions.

Vous disposerez des 5 Gbytes de volume de transfert supplémentaire environ 30 minutes après réception de cet e-mail. Une fois ce délai atteint, nous vous conseillons une nouvelle connexion afin de rendre ce volume disponible.

Vous trouverez ci-dessous un rappel des données administratives relatives à l'option Internet 5G volume pack :

Données administratives :

Type d´abonnement : Internet 5G volume pack
Numéro de client : xxxxxxx
Numéro de contrat : xxxxxxx
Prix : 5.00 EUR (TVA incl.)
Date de contact : 23/04/2009

Nous avons le plaisir de vous rappeler que le volume non utilisé de votre Internet 5G volume pack est reporté aux mois suivants.

Les compteurs mis à votre disposition vous permettent de vérifier 24h/24 vos volumes de données transférées (upload et download).

Pour toute information complémentaire, nous vous invitons à consulter nos pages d'aide à l'adresse http://www.belgacom.be/support.

Sincères salutations,

Votre service Clientèle


Originele verzending:

Van: Jan Boeykens (Werkgroep Morkhoven)
Aan: productline@belgacom.be, support@skynet.be
Cc: postmaster@droitfondamental.eu
Datum: 26 apr. 2009 18:58
Onderwerp: Problemen met Internetverbinding Belgacom

-----

Het contract- en cliëntennummer van Prinses de Croÿ werden, om veiligheidsredenen, niet weergegeven.

-----

Prinses de Croÿ ontving sinds 12 uur van de voorbije nacht, zo eventjes 356 SPAM-berichten (het is thans 8 uur 's avonds). Het uitzonderlijk hoog aantal SPAM-berichten volgde op de publicatie van een petitie (en het antwoord daarop) van de Commissie Petities van het Europese Parlement waarin de corruptie van ondermeer de Belgische autoriteiten inzake de kinderpornozaak Zandvoort en inzake de onmenselijke vervolging en opsluiting van de zwaar zieke Morkhoven-woordvoerder Marcel Vervloesem ter sprake werden gebracht.
Een groot gedeelte van de gewone berichten van Prinses de Croÿ wordt in de mededeling bovenaan het bericht, als 'SPAM' gekenmerkt.
Gedurende de voorbije maanden bleek het Internet enkele malen volledig geblokkeerd of afgesloten te zijn.

Commentaren

Bericht Belgacom
From: Belgacom ; Belgacom
Sent: Tuesday, April 28, 2009 1:14 PM
Subject: Maximale transfervolume op uw ADSL-lijn bereikt |


Geachte mevrouw,
Geachte heer,

Hierbij wensen wij u erop te wijzen dat u de maandelijkse limiet van de gegevenstransfer zoals inbegrepen bij uw ADSL-abonnement, heeft bereikt.

Uw ADSL-verbinding wordt daarom tot de eerste dag van de volgende maand beperkt tot een snelheid van 64 Kbps (vergelijkbaar met ISDN/TWIN).

Als u toch wilt genieten van de gebruikelijke snelheid van uw ADSL-verbinding, kunt u kiezen voor de optie Volume Pack 5GB.

Met een Volume Pack 5GB krijgt u, voor slechts 5 EUR (BTW inbegrepen) immers 5 Gbytes extra internetvolume. Na de bevestiging van uw bestelling, kunt u binnen de dertig minuten weer surfen aan uw gebruikelijke ADSL-snelheid.

Het niet-gebruikte volume van uw Volume Pack 5GB wordt op het einde van de maand bovendien automatisch overgedragen naar de volgende maanden. U kunt zoveel Volume Packs aanschaffen als u maar wilt.

Klik hier om in te schrijven voor deze optie.

We willen u er nog even aan herinneren dat u via de on line support van Belgacom steeds uw gebruikte upload- en download-volumes kunt nakijken.

Voor bijkomende informatie kunt u altijd terecht in de on line support.

Hoogachtend,


Uw klantendienst

Gepost door: Yves | 28-04-09

sneller en duurder
Ik denk niet dat het bij Belgacom om die 5 euro draait maar dat het eerder een manier is om haar klanten een nog snellere (en nog duurdere) internetformule aan te smeren.

Er bestaan vanzelfsprekend andere mogelijkheden om de klant te overtuigen om voor een bepaald product te kiezen.

Gepost door: Job | 29-04-09

ADSL-abonnement @ Yves

Ik las je brief over je ADSL-abonnement bij Belgacom. Het verbaast mij dat Belgacom de ADSL-verbinding van haar cliënten beperkt en ze herhaaldelijk vraagt om 5 euro te betalen voor haar Volume Pack 5GB.

Volgens de informatie die ik gevonden heb werd er voor de ASDL-verbinding geen bijkomende communicatiekosten gevraagd.



Breedband: ADSL of TELENET.

Met een breedbandtoegang surf je razendsnel, 24 uur op 24, over Internet. Geen zorgen meer over torenhoge telefoonrekeningen. Je betaalt een maandelijkse bijdrage, zonder één eurocent bijkomende communicatiekosten.

Deze wordt geleverd onder de vorm van een vast maandelijks bedrag waarvoor vrij gebruik toegelaten is ongeacht piekuren of daluren en als enige beperking een "verbruiksvolume" limiet opgelegd wordt in functie van de toegepaste tarifering. Meestal is een 12 gb Internet verkeersvolume inbegrepen. Deze bestaat uit de "upload" (= wat je verstuurt) en de "download" (= wat je binnenhaalt).

Bij intens gebruik is deze formule zeker aangewezen. De snelheidsfactor speelt hierbij ook de voornaamste rol: tot 100x sneller met ADSL en 200x met Telenet dan bij een gewone telefoonlijn.

http://www.computerlessen.net/aansluitingen.htm

Gepost door: Job | 29-04-09

De commentaren zijn gesloten.